Verzenden & retourneren van (echte) planten en bloemen
Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Bestellingen die op werkdagen vóór 16:00 worden gedaan, proberen wij dezelfde dag nog te verwerken. Niet altijd lukt het ons echter om dit na te komen, soms zijn planten niet voorradig en dan kan de levering van uw bestelling iets langer duren. Mochten wij om wat voor reden de levertijd niet halen, dan brengen wij u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.
Bij bijzondere gelegenheden zoals Nationale feestdagen, stakingen, grenscontroles, extreme weersomstandigheden, IT storingen, etc. gelden afwijkende levertijden.
De vermelde prijzen voor planten en bloemen zijn inclusief btw en verzenden is gratis.
Levering verloopt via de postbode of pakketbezorger van PostNL. Over het algemeen zal de aflevering binnen 1 of 3 werkdagen duren. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.
Garantie planten
Het kan wel eens voorkomen dat u een plant retour wilt sturen. Wellicht omdat de plant is beschadigt tijdens het vervoeren met PostNL, of de plant bloeit helemaal niet of als een plant met een afwijkende hoogte geleverd wordt. Wat de reden ook is vragen we u zo snel mogelijk om contact met ons op te nemen zodat we er samen uit komen.
Vanwege de beperkte houdbaarheidsdatum zoals een verse boeket zijn deze planten uitgesloten van het herroepingsrecht en kunt u dus niet retourneren. Voor kamerplanten zoals een Groene plant geldt een garantie van maximaal 14 dagen vanaf levering. Ook is het niet mogelijk om de plant te retourneren als er iets mis gaat met het verzorgen van de plant als u onze verzorgingsinstructies niet stipt heeft opgevolgd. Daarom is het belangrijk om goed in te lezen wat de plant nodig heeft en waar het niet tegen kan. Neem contact met ons op als u hierover vragen heeft.
Garantie voor (sier)potten
Voor sierpotten heeft u aanspraak op garantie van 1 jaar. De kweekpot ter bescherming van de wortels die met de plant geleverd worden vallen niet onder de garantie, omdat deze niet geschikt zijn voor langdurig gebruik. Daarom zult u de plant moeten verpotten, hoe u dat moet doen, kunt u ons vragen door een email te sturen of te bellen.
Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen. Heeft u al een track & trace code ontvangen? Controleer de status met de track & trace code die u via de email heeft ontvangen en als de status ‘Gesorteerd’ is kunt u kiezen om de bestelling te laten bezorgen bij een PostNL-punt bijvoorbeeld een supermarkt.